به مبلمانی که در فضای باز یا فضای بیرون از خانه، قرار میگیرد مبلمان فضای سبز گفته می‌شود. مهم‌ترین عاملی که در این نوع از مبلمان باید توجه کرد جدا از وجهه ظاهری و زیبایی، عامل مقاومت است. زیرا همان طور که می‌دانید در فضای بیرون و باز، مبلمان تحت هوای مستقیم و باد و باران قرار گرفته و حتی ممکن است توسط حشرات مورد حمله قرار گیرد.

 

مبلمان فضای سبز

 

به همین دلیل جنس متریال استفاده شده در مبلمان فضای سبز بسیار مهم است. به طور مثال از بتن و سیمان می‌توان استفاده کرد. اما استفاده از بتن و سیمان آیا زیبایی متریال چوب را دارد؟ مطمئنا خیر.

اما آیا چوب، فشاری که در فضای سبز و باز قرار است وجود دارد را می‌تواند تحمل کند؟ جواب ما بستگی به نوع چوبی که در مبلمان فضای سبز به کار می‌رود دارد.

اول برویم به سراغ معرفی انواع مبلمان فضای سبز و سپس در مورد مزایای آن صحبت خواهیم کرد.

 

انواع مبلمان فضای سبز عبارتند از :

حصار و پرچین چوبی, آلاچیق, آب نما, گلدان(فلاورباکس) ,پله و….ساخته شده از چوب ترمووودارزان, فلز و یا سیمان و بتن, در انواع شکل های متنوع و زیبا برای تزیین کردن محیط های فضاهای سبز در داخل و خارج خانه و محل کار همچون:حیاط,تراس,بالکن و پشت بام می باشد.

 

مبلمان فضای سبز چوبی

 

مبلمان فضا های سبز بشتر در پارک ها و جنگل ها مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه این نوع از مبلمان به علت زیبایی و آرامش به داخل ساختمان های مسکونی هم کشیده شده است.(مبلمان فضای سبز) مثلآ استفاده از فلاورباکس بر روی بالکن و تراس های بزرگ و کوچک آپارتمان ها و یا ساخت آلاچیق و پرگولا و روف گاردن.

 

 

انواع متریال استفاده شده در مبلمان فضای سبز:

 

چوب ترمو یا ترموود : این نوع چوب که محصولی جدید نسبت به سایر متریال‌ها در بازار است، نوعی چوب بسیار مقاوم است. ترمو به فرایندی که بر روی چوب صورت می‌گیرد تا آن را مقاوم کند و بتوان از آن برای مبلمان فضای سبز چوبی استفاده کرد، می‌گویند.

 

مبلمان فضای سبز باز

 

انواع فلزات ( مانند آلومینیوم ): از هر نوع فلزی که ضد زنگ باشد یا بتوان کاری با آن کرد که ضد زنگ شود و در فضای باز دچار زنگ زدگی نشود، می‌توان برای مبلمان فضای سبز استفاده کرد.

چوب پلیوود: این نوع چوب از پلاستیک‌های بازیافت شده‌ای که به طور خاص گرما دیده‌اند تشکیل شده است.

این نوع چوب نیز مقاومت بالایی دارد و از آن می‌توان برای مبلمان فضای سبز باز استفاده کرد.

 

 

ترموود فضای باز و مبلمان شهری:

 

در گذشته های نه چندان دور واژهای به نام مبلمان شهری یا مبلمان فضای سبز در قاموس شهرداری ها و فضاهای سبز مطرح نبود و شاید اگر هم وجود داشته به صورت بسیار محدود و کم در پارک های بزرگ و مطرح نیمکت هایی از جنس بتون وجود داشت که با هزینه های بسیار بالا و نگهداری و تعمیرات سنگین ریالی همراه بود و همواره هزینه هایی را به شهرداری ها و فضاهای سبز بابت رنگ آمیزی سالیانه و تعمیرات آن تحمیل می کرده است.

اکنون واژه مبلمان شهری بسیار وسیع و گسترده است و به مجموع تمام آن چیزهایی که می تواند آرامش و آسایش شهروندان را در پارک ها و فضاهای شهری ایجاد نماید ,اطلاق می گردد.

در این رهگذر به علت هزینه پایین ساخت و تعمیرات و نگهداری مبلمان شهری(مبلمان فضای سبز) با چوب ترمووود که می تواند مقاومت بالایی در هر شرایط آب و هوایی و وضعیت جوی از خود نشان دهد بسیار همه گیر شده است و جدای از اینها زیبایی و حس طبیعی را کاملآ به بازدید کننده انتقال می دهد. اما ترموود اصولا چیست؟ در ادامه به طور ویژه به چوب ترمو به دلیل خاصیت‌ها و زیبایی بیشتر، می‌پردازیم.

 

4

 

 

ترموود چیست؟

 

ترموود نوع خاصی از چوب است که با فرایندهای خاص و مکانیزم پیشرفته‌ای، حرارت دیده است و باعث شده که نسبت به سایر چوب‌ها تحمل و مقاومت بالایی داشته باشد و به این راحتی‌ها زیبایی خود را از دست ندهد. به خاطر همین استحکام ویژه‌ای که این نوع چوب دارد، از ترموود می‌توان در مبلمان فضای سبز چوبی بدون هیچگونه نگرانی استفاده کرد و علاوه بر استحکام از زیبایی چوب نیز بهره برد.

ترموود در برابر انواع حشراتی که قاتل چوب هستند، مانند موریانه، ساس، قارچ و … بسیار مقاوم است. این نوع چوب ثبات رنگ و شکل بسیار بالایی دارد و سالیان سال همانند شکل اولیه‌اش دیده می‌شود.

برای تولید ترموود از چوب زبان گنجشک و یک گونه از کاج بهره می‌گیرند. منبع اصلی ترموود، کشور فنلاند است. البته در کشورهای دیگری نیز ترموود تولید می‌شود ولی به پای کشور فنلاند نمی‌رسند.

البته توجه داشته باشید که برای تولید ترموود از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و به همین دلیل برای انسان و محیط زیست ضرری ندارد.

خالی از لطف نیست که بدانید شرکت ترمووود بست چوب وارد کننده چوب ترموود از کشور فنلاند است و در صورت نیاز به چوب ترموود برای استفاده در مبلمان فضای سبز چوبی می‌توانید با همکاران ما تماس گرفته و به سفارش ترموود بپردازید.

ترموود | چوب نما | رنگ ترموود| ترمووود فنلاند

 

 

مزایای ترموود

 

اولین مزیتی که چوب ترموود دارد این می باشد که این نوع چوب به وسیله حرارت و طی فرایندهای خاصی، به این شکل در آمده است و به همین دلیل استقامت و استحکام بسیار بالایی نسبت به بقیه‌ی چوب‌ها دارد.

 

5

 

برای تولید چوب ترموود از مواد شیمیایی استفاده نشده است و به همین دلیل به انسان و محیط زیسب آسیبی نمی‌رساند.

حرارتی که طی فرایند تولید چوب ترموود به آن وارد می‌شود، باعث می‌شود که هرگونه مواد مغذی در چوب که مورد علاقه قارچ‌ها و سایر حشرات است از بین برود و دیگر باعث خرابی این نوع چوب نشود. به همین دلیل از ترموود برای مبلمان فضای سبز چوبی استفاده می‌شود.

چوب ترموود وزن سبکی نسبت به سایر چوب‌ها دارد و نقل و انتقال و نگهداری آن راحت‌تر است.

 

 

سخن پایانی

 

در این مقاله با مبلمان فضای سبز آشنا شدیم و متریال‌ها و علی الخصوص چوب ترموود که در آن استفاده می‌شود را شناختیم.

چوب ترموود به دلیل کیفیت بالاتر و استحکام بیشتر در مبلمان فضای سبز چوبی بسیار استفاده می‌شود. از چوب ترموود استفاده‌های دیگری مانند کفپوش ترموود، دیوار چوبی و .. نیز استفاده می‌شود.

برای مبلمان فضای سبز از متریال‌هایی مانند سیمان و بتن نیز استفاده می‌شود. اما باید به خاطر داشته باشیم که علاوه بر استحکام اگر طراحی مبلمان فضای سبز نیز برایمان مهم است حتما به استفاده از چوب ترموود فکر کنیم. همچنین اگر علاقمند بودید که برای مبلمان فضای سبز باز، نیاز به چوب ترموود دارید، می‌توانید با ما از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۹۸۷۳۴۲ و ایمیل info[@]bestchoob[dot]com تماس گرفته و به سفارش چوب ترموود مورد نظر خود بپردازید.