روش نصب چوب نما ترموود

نصب چوب نما ترموود

نصب چوب نما و ترموود و زیر سازی کردن آن نسبت به متریال های دیگر ساده است. اما نکاتی وجود دارد که در صورت عدم رعایت آنها ممکن است در طی نصب ترمووود با مشکل روبرو شوید . در این مقاله به بیان ۱۲ قدم اصلی و عمومی زیرسازی و نصب ترمووود پرداخته و آنها را بررسی کرده ایم . با بست چوب همراه باشید.

دستور العمل و راهنمایی زیر سازی و نصب چوب نما ترموود

انواع مختلفی از چوب نما و ترمووود در بازار وجود دارد که هر کدام استفاده های خاص خود را دارند. اما نصب تمام انواع ترمووود تقریبا مشابه یکدیگر است و از تعدادی اصول کلی پیروی میکند.در ادامه به بیان این نکات پرداخته ایم.( نصب چوب نما و ترموود و زیر سازی کردن آن )

  • زمان نصب چوب نما ترموود

برای افزایش راندمان و کیفیت نصب و سرعت دادن به روش اجرای نصب چوب ترمووود ، عملیات نصب ترمووود و چوب نما را باید محول به پایان کلیه عملیات های ساختمانی کنید. نصب ترمووود در حین عملیات ساختمانی علاوه بر طولانی شدن زمان نصب ممکن است منجر به آسیب رسیدن به ترمووود یا کاهش کیفیت کار نهایی شود.

  • تراز بودن سطح در نصب ترموود

نکته بعدی که برای نصب ترموود و چوب نما به صورت استاندارد باید مد نظر داشته باشید تراز بودن سطح نصب است. بنابراین قبل از نصب ترموود از تراز بودن سطح زیرین کار در هر دو جهت عرضی راست به چپ و عمودی پایین به بالا اطمینان حاصل نمایید.  در صورت عدم رعایت این نکته ممکن است فواصل بین چوب ها یا ظاهر پایانی کار با مشکل روبرو شود.( نصب چوب نما و ترموود و زیر سازی کردن آن )

  • استحکام سطح زیرین

برای نصب ترمووود باید ابتدا از استحکام کافی سطح نصب اطمینان حاصل نمایید. به طور استاندارد سطح نصب ترمووود و چوب نما باید تحمل باری معادل ده کیلوگرم بر متر مربع در محصولات ترموود کاج و درختان سوزنی برگ و تحمل باری معادل ۲۰ کیلوگرم بر متر مربع در محصولات ترمووود درختان پهن برگ را داشته باشد.

  • سطح مورد نیاز پشت در نصب ترموود

در نصب ترموود علاوه بر رعایت مسائل فنی ، نکات ریزی وجود دارد که رعایت آنها موجب کیفیت نهایی کار میشود. یکی از این نکات در نظر گرفتن حداقل ۳ سانتی متر فضا در پشت زیر سازی سطح چوب نما و ترمووود میباشد تا عبور و جریان هوا براحتی صورت پذیرد و رطوبت احتمالی در آینده براحتی خشک شود.( نصب چوب نما و ترموود و زیر سازی کردن آن )

 

نصب چوب نما و ترموود و زیر سازی کردن آن

  • نوع زیرسازی فلزی

زیرسازی در نصب چوب ترمووود و چوب نما اهمیت ویژه ای دارد. زیرسازی فلزی باید کاملا سبک اجرا شود. همچنین در همه برگشت های بالای بیست و پنج سانتی متر ، آهن کشی الزامی است. در هنگام نصب از متصل کردن بدنه های متفرقه به زیرسازی ترموود خودداری نمایید.( نصب چوب نما و ترموود و زیر سازی کردن آن )

  • فاصله آکس به کس آهن کشی در نصب چوب نما ترموود

برای اینکه پروژه نهایی از استحکام کافی برخوردار باشد و در آینده مشکلی ایجاد نشود، فاصله آکس به آکس آهن کشی پروفیل فلزی قوطی ۴۰*۴۰ در سطح پایین زیر سازی باید کمتر از ۶۰ سانتی متر باشد.( نصب چوب نما و ترموود و زیر سازی کردن آن )

  • فاصله آکس به آکس چوب زیرسازی در نصب ترموود نما و کف

نکته بعدی برای اینکه چوب نما نصب شده دارای استحکام کافی باشد، فاصله آکس به آکس چوب زیرسازی ترمووود در نمای ساختمان باید بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر باشد. همچنین این فاصله برای نصب دکینگ یا کف پوش بیرونی باید کمتر از ۴۰ سانتی متر باشد تا به مرور زمان شل شدن و لق شدن آن باعث ایجاد سر و صدا نشود. ( روش نصب چوب ترمووود )

  • فاصله پیچ ها در نصب چوب نما ترموود

جهت مهارکردن بار وارده بر چوب زیرسازی ترمووود لازم است فاصله پیچ ها از یکدیگر در سطح پایین کار ۵۰ سانتی متر باشد. همچنین فاصله پیچ های چوب زیرسازی ترمووود از ابتدای چوب تا وسط اولین چوب باید بین ۵ تا ۷ سانتی متر باشد. در ضمن باید از پیچ مخصوص ترمووود که استیل هستند یا فولاد زنگ نزن استفاده کرد.

( نصب چوب نما و ترموود و زیر سازی کردن آن )

  • نصب زیرسازی چوب ترمو به سیمان

برای نصب چوب ترمووود بر روی سیمان ( نصب ترمووود روی دیوار )یک نکته مهم وجود دارد و آن استفاده از پیچ های استیل یا گالوانیزه و رول پلاک با طول حداقل ۶ سانتی متر میباشد. استفاده از پیچ های دیگر موجب فرسودگی سریع پیچ و از بین رفتن استحکام کار میشود.( نصب چوب نما و ترموود و زیر سازی کردن آن )

  • نصب زیرسازی ترموود بر روی فلز

در نصب چوب ترمو بر روی فلز نیز باید مانند سطوح سیمانی از پیچ های استیل یا گالوانیزه استفاده نمود. اما بر خلاف سطوح سیمانی نیازی به استفاده از رول پلاک نمیباشد. همچنین طول پیچ باید ۶ سانتی متر باشد.

  • رنگ آمیزی زیرسازی چوب نما ترموود

در هنگام نصب ترمووود رنگ آمیزی سطوح زیرسازی آن به طور کلی الزامی نمیباشد. اما بهتر است که اینکار انجام شود. رنگ آمیزی سطح زیرسازی به دوام ان کمک شابانی میکند. البته در زیر سازی آن اگر از چوب اشباع شده استفاده شده باشد که نیاز به رنگ آمیزی نخواهد داشت.

  • روش پیچ کردن ترموود هنگام نصب

در زمان نصب ترمووود جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به چوب های ترمو پیش از استفاده کردن از هر پیچ محل آن را با دریل سوراخ نمایید که به این کار در اصطلاح خزینه کردن نیز میگویند. استفاده مستقیم پیچ بر روی چوب ترمو بدون سوراخ کردن آن موجب ترک خوردگی آن میشود.( نصب چوب نما و ترموود و زیر سازی کردن آن )

البته روش متفاوتی برای نصب مقاطع ترمووود و ابعاد ترموود وجود دارد که باید بصورت کلی رعایت شوند.

مشاوره و درخواست نصب چوب نما ترموود

در صورتی که برای خرید یا نصب ترموود نصب چوبنما و قیمت و هزینه های مربوط به خرید تا نصب نیاز به مشاوره دارید و یا میخواهید درخواست نصب ترمووود خود را ثبت نمایید با ما در ارتباط باشید. به این منظور میتوانید از صفحه اطلاعات تماس شرکت ترموود بست چوب بازدید نمایید.( نصب چوب نما و ترموود و زیر سازی کردن آن )

یا با شماره های ذیل با کارشناسان شرکت تماس حاصل بفرمایید و مشاوره حرفه ای و رایگان دریافت نمایید.

همین الان تماس بگیرید.

۰۹۱۲۲۹۸۷۳۴۲

۰۹۹۰۳۷۳۲۳۸۰

نصب چوبنما

5/5 - (2 امتیاز)