ترمووود کاج پاین (Pine)

چوب ترمووود کاج

چوب ترمووود کاج

چوب های ترمووود، انواع مختلفی دارند و با چوب گیاهان مختلفی تهیه میشوند. ترمووود تهیه شده با چوب گیاهان مختلف علاوه بر تفاوت ظاهری در ویژگی ها نیز تفاوت دارند. در این مقاله به بررسی ترمووود تهیه شده با چوب درخت کاج پاین (pine) میپردازیم و ویژگی ها و مزایای ترمووود کاج را بیان میکنیم. با بست چوب همراه باشید.

ویژگی های ظاهری چوب ترمووود کاج Pine

درخت کاج پین قرن ها است که در صنعت چوب خصوصا در منطقه اروپا جایگاه ویژه ای دارد و بسیار استفاده میشود. چوب این گیاه ظاهری طبیعی دارد. رنگ آن روشن است و بافت گره دارش بهترین انتخاب برای دوستداران طبیعت است. زیبایی چوب درختان کاجی که در فنلاند و سیبری رشد کرده اند به دلیل رشد آهسته تری که دارند بیشتر است. بافت آنها منظم تر و گره های کمتر ولی زیبا تری دارند.( چوب ترمووود کاج مخصوص دکینگ پرتابل )

ترمووود کاج نرم چوب است یا سخت چوب؟

چوب درخت کاج پاین جزو چوب های نرم میباشد و در نتیجه چوب ترمووود کاج تهیه شده با این چوب نیز همین خاصیت را حفظ میکند . سخت چوب بودن یا نرم چوب بودن ترمووود اهمیت بسیاری دارد زیرا موارد استفاده آن متفاوت است. در مقابل چوب کاج ، چوب درخت زبان گنجشک چوب ترموود عش قرار دارد که سخت چوب است.

موارد کاربرد ترمووود کاج پاین

چوب درخت کاج (pine) جزو چوب های نرم میباشد و عالی ترین گزینه برای نمای ساختمان و محوطه های باز می باشد. نمای ساختمان به علت اینکه کمترین فشار بر روی آن است, فقط باید در مقابل اشعه مضر آفتاب (UV) و فرسایش باد و باران مقاومت داشته باشد. مناسب ترین گزینه همین چوب ترمووود کاج می باشد.

با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و منطقه ای کشور فنلاند که در شمال اسکاندیناوی واقع شده است , درخت کاج از توان رشد بالقوه ای برخوردار است  که جدا از این قدرت خاک در آن مکان که به اصطلاح به توندرا معروف هستند , و همچنین شرایط قطبی و سرد بودن بیشتر فصول سال باعث شده است که , درخت کاج یا همان (PINE) به بهترین شکل رشد و نمو کند, که از خصوصیات فوق العاده جالب آن میتوان به رشد صاف و کاملآ عمودی درخت کاج اشاره کرد که این رشد باعث تبدیل شدن, درخت کاج به مناسبترین گزینه جهت تبدیل شدن به ترمووود میباشد.

به غیر از موارد اشاره شده در بالا باید به انبوه بودن درخت کاج در این نواحی هم اشاره کرد , که شاید بیشترین میزان رشد از لحاظ تراکم مربوط به همین گونه درخت می باشد.

انواع درخت کاج

 

تعریف چوب ترمووود کاج یا ترموود PINE-SHP

انواع گوناگونی درخت کاج با نام های مختص به خود و خصوصیات متفاوت در دنیا وجود دارد که شاید در ایران معروف ترین آنها درخت کاج کریسمس باشد.!!!!!

یلو پاین (yellow pine ) گونه ای است که بیشتر به صورت ترموود در داخل ایران طرفدار دارد و یکی از انواع گونه های درخت کاج میباشد.

انواع برش و ساخت چوب ترموود و مقاطع معروف آن شامل:

UTV-PINE

UTS-PINE

ترموود SHP-DECK

بیشتر از بیست نوع درخت کاج در دنیا وجود دارد ولی کاج زرد مختص مناطق سردسیر اسکاندیناوی میباشد.

اسپروس نیز یکی دیگر از انواع درخت کاج در جهان است که بیشتر در روسیه رشد میکند و تمامی ترمووود های ایرانی که در حال حاضر در ایران

تولید میشوند نیز از همین گونه میباشند.

کاربردهای چوب ترموود کاج پاین:

۱- استفاده در نمای ساختمان

۲-استفاده در استخر و سونا خشک

۳-بعنوان چوب کف جهت کف سازی

۴-استفاده در ساخت پارکت چوبی ( پارکت چوب ترموود عش )

۵- استفاده در ساخت روف گاردن

 

چوب ترمووود کاج – ASH-SHP

Rate this post