ترمووود ارزان – ترموود ارزان ۰۹۱۲۲۹۸۷۳۴۲

چوب ترمووود ارزان

ترمووود ارزان

چوب ترموود ارزان

جوب ترمووود ( ترمووود ارزان ) در انواع مختلف و کیفیت های مختلف در کشورهای متفاوت و برندهای گوناگون و تکنولوژی های متفاوت تولید و عرضه میشوند. هر کدام از این چوب های ترمو کاربرد خاصی دارند و مشخصات آنها به طور کلی با یکدیگر تفاوت دارد. در این مقاله به بررسی کلی ترمووود ارزان ، معایب و مزایای آنها میپردازیم. با بست چوب همراه باشید.

قیمت گذاری چوب ترمووود ارزان

ترمووود ارزان

تمامی شرکتهای تولید چوب های ترمو در دنیا تحت نظارت انجمن بین المللی ترمووود و اتحادیه جهانی ترموود فعالیت میکنند.

بر همین اساس قیمت و نرخ چوب ترمووود بصورت بین المللی تعیین میشود وشرکتهای تولید کننده بر اساس روشهای فروش و سیستم بازاریابی خاص خود ممکن است با تغییرات جزئی قیمت ، محصولات خود را به فروش برسانند.

بر اساس توضیحات فوق اگر بخواهید ترمووود را از برندهای معتبر جهانی خرید کنید، قیمت آنها مشخص بوده و در صورتی که کسی ادعای فروش ترمووود با برندهای جهانی و قیمت بسیار پایین را داشت میتوانید اطمینان داشته باشید که محصولات او تقلبی بوده و کیفیت ندارند.( ترمووود ارزان )

 

چوب ترمووود ارزان

ترمووود ارزان

معیارهای کیفی در قیمت ترمووود ارزان

ترمووود ارزان

قیمت هر نوع از چوب های ترمووود  بر اساس معیارهای خاصی انجام میشود که اکثر آنها به کیفیت چوب عرضه شده مرتبط است.

نکته حائز اهمیت این است که خرید و فروش ترمووود با واحد متر مکعب انجام میشود .

یعنی علاوه بر طول و عرض چوب ، ضخامت آن نیز در تعیین قیمت اهمیت دارد. این موضوع به این معنا است که هرچه ضخامت چوب ترمو کمتر باشد بالطبع بهای آن نیز ارزانتر است.( ترمووود ارزان )

دومین موردی که در قیمت گذاری ترمووود اهمیت دارد نوع چوب و گونه درختی است که برای ساخت و تولید ترمووود از ان استفاده شده است.

در میان انواع چوبهای ترمووود، آن دسته که با چوب درخت زبان گنجشک (عش)  که از گروه سخت چوبها و پهن برگها تولید شده اند دارای بالاترین کیفیت و گران ترین قیمت هستند.

گران بودن این نوع از ترمووود ارزان به چند دلیل است. اولین دلیل کیفیت و دانسیته بالا و استحکام ترمووود تولید شده با چوب این درخت است .( ترمووود ارزان )

دومین دلیل تعداد کمتر درخت این نوع گونه چوب است که یافتن آنرا سخت تر نموده و این موضوع نیز بر قیمت آن تاثیر گذار است.

سومین دلیل نیز پیچیده تر بودن فرآیند تبدیل چوب خام به ترمووود برای چوب عش است.

چهارمین علت گران بودن این ترموود زیبایی و بدون گره بودن این نوع چوب است. در مقابل این نوع خاص از چوب های ترمو، ترمووود هایی هستند که با چوب درخت کاج تهیه شده اند.

این نوع دارای کیفیت و استحکام پایینتر نسبت به ترمووود عش بوده و در نتیجه قمیت بسیار ارزانتری دارند.

همچنین درخت کاج به صورت انبوه وجود دارد و تهیه آن آسان تر است. البته ارزان بودن ترمووود کاج بدلیل بی کیفیت بودن آن نیست و این نوع از چوب ترمو نیز دارای کیفیت بسیار مناسب و قابل قبولی است.( چوب ترمووود ارزان )

ارزان ترین چوب ترمووود

ترمووود ارزان

بر اساس مسائلی که در بالا توضیح دادیم ، میتوانید حدس بزنید که ترمووود ارزان و ترموود کم بها و قیمت پایین، ترمووود کاج است. اما همین نوع از ترمووود نیز بسته به کمپانی تولید کننده آن و عوامل دیگر دارای قیمت های متفاوتی است.

هر چه کمپانی تولید کننده چوب ترمو معتبر تر باشد، کیفیت محصولات تولید شده نیز بالاتر بوده و در نتیجه قیمت و نرخ آن بالاتر است. کیفیت چوب استفاده شده نیز بر قیمت چوب ترمو موثر است. ( ترمووود ارزان )

البته مشاهده شده است که برخی اشخاص و شرکتها اقدام به فروش ترمووود با قبمت بسیار پایین میکنند.

نکته ای که باید بدانید این است که اینگونه چوب ها اصلا ترمووود نیستند. به هر چوبی که بر اثر حرارت رنگ آن تغییر میکند ترمووود نمیگویند و برای تبدیل چوب معمولی به ترمووود نیاز به گذراندن پروسه پیچیده ای بر روی چوب است.

پس در نتیجه اینگونه چوب ها از مقاومت و دوام ترمووود برخوردار نیستند و در کلیه مشخصات با ترمووود اصلی تفاوت دارند.( ترموود ارزان )

 

چوب ترمووود ارزان

چوب ترمووود ارزان

تاثیر شرکت تولید کننده و پروسه تولید بر قیمت ترمووود ارزان

ترمووود ارزان

یکی دیگر از عوامل موثر بر تعیین قیمت عرضه ترمووود ارزان و قیمت پایین ترموووود ارزان  و ترمووود کم بها با قیمت نازل پروسه تولید و شرکت تولید کننده آن محصول است.

قیمت نهایی ترموود تابعی است از مجموع هزینه های قطع کردن درخت ، حمل و نقل چوب از جنگل تا کارخانه ، هزینه های مربوط به پروسه تولید ترمووود

مانند هزینه سوخت و انرژی ، دستمزد کارگران و هزینه های بالاسری مانند مالیات و میزان سود مورد نیاز شرکت تولید کننده.

البته اتحادیه بین المللی ترمووود و مراجع قانونی دیگر قوانین سختگیرانه ای برای شرکت های تولید ترمووود تعیین شده است که بر قیمت ترمووود تاثیر گذار اند.

برای نمونه میتوان به تهیه نهال و کاشت آن به تعداد یک به ده برای هرگونه درختی اشاره کرد.

یعنی هر کارخانه تولید کننده موظف است به ازای هر درختی که برای تهیه ترموود قطع میکند ده نهال از همان گونه درختی را مجددا بکارد.( قیمت ترمووود در ایران )

همچنین هزینه نصب ترموود و رنگ آمیزی ترمووود در قیمت نهایی بسیار تاثیر گذار میباشد.( ترمووود ارزان )

هر چقدر میزان ماشینکاری و ابزارکاری روی ترموود بیشتر باشد به همان میزان باتوجه به میزان مصرف انرژی و زمان و هزینه, نرخ و قیمت ترموود نیز تغییر میکند.

مقاطع ترموود مانند یو تی وی یا یو تی اس میزان بیشتری ابزار کاری و عملیات نجاری برروی آن انجام گرفته که همین باعث افزایش قیمت آن نیز میشود.

در عوض مقاطع SHP یا همان چهار تراش ساده و الواری قیمت پایینتری نسبت به آن دارد.

همچنین ابعاد ترمووود و اندازه و سایز آن نیز تاثیر مستقیمی روی قیمت نهایی ترموود دارد.

البته نباید از نظر دور داشت که برندها نیز بخاطر دارا بودن کیفیت بالا و تکنولوژی متمایز و بهتر تبدیل به برند شده اند.

گرید بندی و درجه کیفی چوب و تاثیر آن بر قیمت ترمووود ارزان

ترمووود ارزان

چوب خام از نظر کیفیت دارای درجه بندی های گوناگونی میباشد که این گرید بندی های به طور مستقیم بر روی قیمت محصولات تولید شده به وسیله چوب تاثیر گذار است.

در گرید بندی محصولات ترمووود در وهله اول گونه گیاهی چوب ترمووود و سپس عوامل کیفی آن در نظر گرفته میشود.

چوب گونه های مختلف گیاهی طول عمر مختلفی دارند و همچنین از نظر کیفی مانند خمیدگی و داشتن گرده در چوب تفاوت دارند.( ترمووود ارزان )

چوبی که طول بلندتر و قامت صاف تر و کشیده تری داشته باشد و کمترین میزان گره در آن وجود داشته باشد به مراتب کمیابتر است و در نتیجه گرانتر از دیگر چوبها است. همچنین به غیر از درجه بندی چوب عامل دیگری نیز وجود دارد که تاثیر آن مستقیما بر کیفیت محصول تولیدی است.

درجه بندی محصول تولید شده ترمووود نیز عامل قیمت گذاری است. در پروسه تولید ترمووود ممکن است معایبی در برخی محصولات پدید آید که آنهارا از نظر کیفی دچار مشکل کند. به عنوان مثال میتوان به ترک خوردگی ترمووود یا سوختگی گره های چوب اشاره کرد.

کمپانی ها این نوع از محصولات را با گرید بندی B و C به بازار با نرخ و قیمت بسیار پایین تر عرضه میکنند.

گرید بندی و تاثیر آن بر قیمت ترمووود ارزان

گرید بندی و تاثیر آن بر قیمت ترمووود ارزان

ترموود ارزان ترک

 

البته هر گونه چوب ترموود وارداتی بمعنای کیفیت بالا و قیمت زیاد نیست.

در چند سال اخیر یکی از منابع تولید کننده ترموود برای ایران همین کشور ترکیه است که مواد اولیه خود را از کشورهایی مانند روسیه وارد میکند و با تکنولوژی پایینی

فرآوری آنرا انجام میدهد و با کیفیت پایینتری از ترموود فنلاند و استونی و همچنین قیمت پایینتری به ایران صادر میکند.

در نتیجه قیمت ترموود ترک پایینتر از مشابه فنلاندی آن است و نیز فاقد کیفیت برندهای فنلاند یا استونی است.

ترموود ترک از لحاظ قیمتی ترموود ارزان تری است.

شرکتهای تولید کننده آنها از اعتبار و نام بالایی برخوردار نیستند بنابراین شناخته شده نیستند و شاید یکی و درجه از چوبهای کوره ای ایرانی بهتر باشند.

ولی سوراخ بر روی چوب شکستگی کمتری دارند.

ترموود ارزان ایرانی

 

هم اکنون در ایران نیز اقدام به تولید ترموود کرده اند که متاسفانه نه مواد اولیه آن دارای کیفیت مقبولی است و نه تکنولوژی اصلا تکنولوژی تولید ترموود میباشد.

در نتیجه قیمت ترموود ایران ارزان تر است ولی بشدت بی کیفیت و نامناسب است و فاقد هر گونه گارانتی و حتی سلامت ویژوال و ظاهری میباشد.

از جمله ایرات وارده بر چوب ترموود ایرانی و کوره ای وجود ترک خوردگی و شکستگی زیاد روی ترموود است. علت آن هم عدم دارا بودن کوره های خشک کن به سیستم اسپری

کردن بخار آب در زمان خنک سازی میباشد.

ایراد دیگری که وجود دارد پوسته پوسته شدن جوب است و علت آن نیز استفاده از مواد خام و الوارهای مرطوب با رطوبت و چربی بالا میباشد.

دیگر ایراد آن نیز سوراخ شدن چوب است که علت آن هم استفاده از مواد خام غیر استاندارد ترمو است که دارای گره های بزرگ روی سطح الوار است

که در زمان خشک شدن گره های آن سوخته و از چوب جدا میشوند.

و همین باعث ایجاد سوراخ و سوختگی شدید روی چوب میباشد.

در ضمن این نوع از چوبها فاقد هر نوع ضمانت تعویض و گارانتی نیز میباشند.

 

آیا ترموود ارزان وجود دارد؟

تاثیر برابری نرخ ارز مانند دلار و یورو در برابر ریال بر قیمتها مسله جدیدی نیست و بر اثر یک بحران بین المللی و یا تصمیم سیاسی داخلی قیمتها تغییر میکنند.

در این میان ممکن است که شرکتی وجود داشته باشد که در انبار خودش اجناسی از قبل داشته باشد و بخواهد فارغ از قیمت و نرخ جدید, موجودی ترموود انبار خودش را

با قیمت های قبلی و بدون در نظر گرفتن نرخ جدید بعنوان ترمووود ارزان وبا نرخ پایینتری به مشتری ارایه دهد.

البته این کار پسندیده و نیکویی است ولی در چند سال اخیر تمام دپوی موجودی ترموود از انبارها خالی شده و دیگر ترموود ارزان فنلاندی از این دیدگاه وجود خارجی ندارد.

نکته ای دیگر در این میان وجود دارد و آن اینکه گاها دیده شده است که شرکتها اجناس معیوب و فاقد استاندارد قبلی خود را با در صد معینی

مثلآ پنجاه درصد سالم و استاندارد و پنجاه درصد معیوب و شکسته به مصرف کننده به نام ترمووود ارزان و کم قیمت تحویل میدهند که این نهایت شیادی در بازار است

و مشتریان عزیز باید به این نکته نهایت توجه رو داشته باشند.

ترموود ارزان در داخل کشور به دلیل هزینه حمل و نقل بالا  ازمبدا و هزینه بالای نرخ ارز و هزینه های گمرکی و حقوق وارداتی آن وجود ندارد مگر اینکه از ترموود ارزان تولید داخل استفاده شود.

دلایل استفاده از ترمووود ارزان

 

بعلت افزایش زیاد ورشد چشمگیر درودگران و علاقه معماران و طراحان وهمچنین صاحبان خانه به چوب بعنوان متریالی طبیعی و آرامش بخش وزیبا

میزان فروشندگان چوب ترمو نیز افزایش پیدا کرده است ولی در این بین باید پایینترین  قیمت ترموود را پیدا کرد تا مقرون بصرفه باشد.

البته نباید با هر قیمتی و از هر چوبی نیز استفاده نمود وکیفیت را فدای قیمت نکنیم.

در این چند سال اخیر بعلت وجود کشورهایی مانند روسیه قیمت چوب تورم زیادی نداشته است ولی ترموود ارزان شامل آن نشده است.

برای دریافت بهترین قیمت باید با کارشناسان ما در شرکت ترموود بست چوب تماس بگیرید تا مناسبترین قیمت ترموود را به شما باتوجه به نوع پروژه شما ارایه دهند.

در نتیجه میتوانیم به جرات بگوییم به دنبال ترمووود ارزان در ترموود نباشید. با بیان مسائل بالا میتوان به این نتیجه رسید که قیمت ارزان ترمووود به معنای کیفیت پایین تر و کاهش طول عمر آن است.( ترمووود ارزان )

در واقع ترمووود ارزان بمعنای ترموود بی کیفیت و اساسآ بدرد نخور است.

از کجا چوب ترمووود ارزان مناسب تهیه کنیم؟

 

مجموعه ترموود بست چوب تنها مجموعه در ایران است که, چوب ترمووود ارزان بسیار با کیفیت فنلاندی, ایرانی و ترک

را با قیمت مناسب و با ارسال در کوتاهترین و سریعترین زمان و همچنین با شرایط خاص به دست مشتری و مصرف کننده نهایی می رساند.( چوب ترموود ارزان )

در ضمن چنانچه مشتری های عزیز مصر بر تهیه چوب ترموود ارزان ایرانی باشند, بصورت گلچین و سورت شده و بدون هیچ گونه ایرادی که در بالا به آنها اشاره شد بصورت اختصاصی برای مشتری

جدا سازی شده و ارسال میکند.

۰۹۱۲۲۹۸۷۳۴۲

۰۹۹۰۳۷۳۲۳۸۰

5/5 - (1 امتیاز)